SAAB op de paal genageld

1 augustus 2013 - Ljungby, Zweden

Jungby, Donderdag, 1 augustus

Zon en een strakblauwe hemel!

Een zeer ‘dampige nacht” die mij af en toe mijn sponde heeft doen verlaten.

Maar dit maakt alles goed. Ontbijtje gekocht en genuttigd en om 9.30 verder richting Helsingborg.

Niet veel over te vertellen. Lekker muziekje aan. Mooi weer. Veel motormuizen “on the road”. Vast weer ergens een festival of zo. Wel vragen we ons onder het rijden af, of je je huis ook een andere kleur mag geven dan roodbruin of dat als je dat doet je uit de gemeenschap wordt gestoten.

Het landschap is eerst een en al bos en heuvelachtig en bekijken we vanaf een schitterende snelweg.

Onderweg passeren we de SAABfabrieken, niet van Victor maar van de vliegtuigen, en zien we dat om de paar kilometer echte vliegtuigen paarsgewijs op pilaren geplaatst, als reclameobject dienen.

Iets van 6 van deze objecten komen we tegen. Met deze Saab zit het wel goed, lijkt het.Daarna wordt het opener en weidser, passeren we rivieren en meren en zijn we ineens in Jungby, op 120 km van Helsingborg. TIPI Ljungby Semesterby och Camping Park, en nu jullie weer..

Zie http://www.ljungby-semesterby.se

En nu een wijntje in de zon en dan een hapje eten. Morgen naar Denemarken! Dat eten is dus overheerlijk, wat een ontvangst door de uitbater. Onze echt eerste, leuke en geïnteresseerde campinghouder. Ben je op de E-4, zoek je een plek, ga hier naar toe! En morgen eerst ook ontbijt bij hem dat hij apart in de stad gaat halen. Ook bijzonder, cocosmacroon, en dan hoor je me niet meer, dat spijs en drank in dit land even duur zijn. Maar weer een mooie herinnering.

1. Cocosmacroon:
    2 augustus 2013
    Ja, nee, eh.... nou ja en dat blijft het. Maar dit is meer terugreis dan missie. Hoewel Terherne vanuit Scandinavisch perspectief misschien inmiddels best al wel weer voor missie kan doorgaan. Nog een mooi stuk voor de boeg. Goeie Reis!